höbla hö

tänk hur fail en kväll kan bli hahaha, men det blir nog bäst såhär. jag ska ju ändå upp hyffsat tidigt imorgon och åka till betlehemskyrkan med mamma. lille linnis ska ju konfirmera sig (det har jag visst redan berättat) hihi.
men det här med konfirmation... asså jag känner att jag har skrivit om det förut, men jag gör det igen ändå :) för det är ju ganska många som konfirmerar sig, men nästan ingen av dom som gör det tror på gud? det är klart vissa är kristna och tror på gud, men de flesta vill ha presenter och träffa nya människor på konfalägrena och så, och det är väl asgött, men var finns moralen? haha jag låter som en jävla gubbe, men jag tycker det är kul att diskutera om det. jag skulle liksom aldrig kunna knyta ett så starkt band som att bli medlem i "guds förssamling", eller vad det nu heter, utan att vara kristen. men jaja, alla är olika. hur jävla kul skulle det vara om alla var lika?

men då kommer jag till det som kallas humanistläger nu då. det har ju allt det där som konfalägrena har (kanske inte presenter då), men man skippar religionen. gött va? jag ska på ett sånt i sommar och jag ser fram emmot det asmycket :D men nu ska jag nog titta på vänner eller nåt. nu får ni drömma söta drömmar och sova minst 9 timmar, för annars blir man tröööööööött och orkar inte någonting (jag snackar om mig själv). pusspuss/ ylvaaaaaaaa


the flying spaghettimonster. det är en religion som finns på riktigt. fast den är ironsik såklart haha. dom som tror på den tror att gud ser ut som den på bilden hahahah, fast dom har bara uppfunnit tron för att visa alla religiösa personer att det lika gärna kan ha varit en klump spagetti som skapade världen, istället för de olikarna gudarna som alla olika religioner tror på.
den här religionen kan man till och med rösta på i kyrkovalet, för dom hävdar att dom är precis som vilken annan religion som helst och att dom borde ha rätt att finnas. det är så jävla bra haha.

måste bara tillägga: det kanske verkar som att jag har jätte mycket mot religion, men jag tycker att alla ska få tro på vad dom vill. bara dom inte tar det för långt, som vissa länder gör när dom börjar kriga och sånt på grund av religionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0