chilla eller tjalla...

...det är frågan... nej men, jag har just kommit hem från skolan och sista lektionen vi hade var att vi skulle titta på en pjäs med något team som heter sanning eller konsekvens. den pjäsen hette chilla eller tjalla, och hela högstadiet på våran skola ska tydligen titta på den för att den handlar om att man ska våga vittna om man har sett någon som har gjort något fel. och våran skola är lite mer i chillazonen (haha) eller vad man ska säga, så våra lärare tyckte att det var en bra idé. först tänkte typ alla bah "men shit, vad är detta?". jag trodde typ att dom skulle stå på scen och bah "och såhär är det man ska göra, man ska alltid göra rätt blablablabla...", men den var så jävla kul, gud jag skrattade asmycket hahaha! jag hade tyverr ingen kamera, så jag kunde inte filma och jag hittade inga filmer på youtube. det fanns nästan ingenting, men jag hittade denna bilden i alla fall, men det är inte ens dom skådisarna som var på våran skola. aja, den får duga:


fint :)
jag vet dock inte om jag lärde mig något av den hehe, asså det jag lärde mig var typ att dom som vittnar om brott får väldigt bra skydd från polisen, men det var det en gubbe som sa efter att pjäsen var slut. speeeela roooooll, nu måste jag äta macka för jag ska på träning snart (första fotbollsträningen ute på typ hundra åååår!). kramar/ yllet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0