spårvagnstrubbel


haha jag lovade juh fler bilder!
det här lilla kortet kostade nästan mig 1200 spänn idag xd
jag och hilda skulle och bada, så jag gick på spårvagnen mot valhalla i tron om att mitt spårvagnskort låg i plånboken. men icke sa nicke, och jag kom på att jag på jullovet tog ut hundrakortet ur plånboken. vem vet varför? haha, men iallafall så gjorde inte det så mycket för jag hade pengar på mobilen. så jag slog in den där koden som man ska smsa till något nummer för att få en sms biljett, men istället för att skicka koden så väntar jag alltid för att se om det kommer någon kontrollant. först när det kommer en kontrollant så skickar jag smset för det är så himla dyrt med sms biljett :o
men iallafall så mötte jag upp hilda och så åkte vi, och jag hade fortfarande uppe koden på mobilen. men så fick jag ett sms från klara L som precis har kommit hem! jag blev typ överlycklig hihi så vi började messa massa, och dessutom mötte vi några som går i hildas klass så jag glömde helt av kontrollanter och skit. men sen, precis när vi ska av vid scandinavium, så kommer det fram en kontrollant till hilda.

jag tänkte typ att vi skulle smita genom den andra dörren, men så står det en till kontrollant där och de ger sig bara på oss två :o jag får typ panik och börjar babbla om att min kompis som har varit borta i australien i fyra veckor precis har kommit hem och att jag messade med henne och att jag därför glömde bort att skicka sms biljetten. hildas ursäkt är: "jag glömde" hahah. men vi slapp iallafall undan med liten marginal. gött. kontrollanten varnade dock om att när jag är femton är det 1200 kr som gäller. gud, jag ska fan köpa sån där påfyllning som man kan köpa till skolkortet!

en sak jag ändå inte fattar är varför det är så dyrt att åka kollektivt? vill inte staten att vi ska åka kollektivt så att utsläppen blir mindre? nej, jag fattar inte för ingen åker juh spårvagn om det är både långsamt och dyrt. eller jag gör det men å andra sidan glömmer jag nästan alltid att stämpla.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag fattar typ inte hur man gör med dom nya korten dom är så himmla knäppa. Varför kunde man inte bara ha kvar 100-korten? och sen är det jätte dyrt.

2010-01-09 @ 23:41:46
Postat av: lizaaaaaaaaaaaaa

ellerhur, ingen stämplar! och dom får skylla sig själva för deras nya system suger balleröv

2010-01-11 @ 14:27:54
URL: http://lizaffs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0