lite inspiration här va

när jag klickar in mig på blogg.se så slängar jag alltid en titt på vänsterspalten. där är det länkar till andra bloggares inlägg, och så står det lite om ett av deras inlägg. det är skoj, för man hittar många roliga inlägg, och jag blev just lite inspirerad av en som skrev om vad som är bra för håret.

jag har fått höra att det ska vara bra att duscha ur balsamet med iskallt vatten. och det är inte bullshit. porerna fungerar juh nämligen på det viset att värme öppnar dem och kyla stänger dem.
alltså har man stått en stund och duschat varmt. då öppnar sig porerna. om man sen duschar ur balsamet kallt så stänger de sig och med stängda porer är håret starkare, och du tappar inte lika mycket hårstrån. men se till att inte förfrysa bara! det gäller att bara skölja ur balsamet snabbt och sedan stänga av. 
det här med kallt och varmt gäller juh då även för ansiktets porer, om du vill ha mindre finnar så bör du skölja ansiktet i kallt vatten efter att du sköljt det med varmt.

men nu sticker jag in i oc världen. kramar/ yllet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0