påsk = kristet mojs?

jag vet ju att man firar påsk och sånt för att jesus blev korsfäst och återuppstånden då, men vem är det igentligen som tänker på det när det är påsk nuförtiden? inte jag i alla fall. påsk är i mina ögon en massa gula och fluffiga kycklingar och massor av godis :) så idag har jag och mamma varit och shoppat tulpaner, påskris och lite annat för att få igång den stämningen som vi förknippar med påsk.


påskris + påskkatt :) jag har pyntat riset lite fint (y)


:3

och nu sitter jag och fikar, eller fikade, med brorsan och mamma. vi köpte chokladbollar på chokladfabriken i kronhusbodarna när vi var på promenad och så fikade vi här hemma, och nu spelar vi alfapet. hahahah gud vad idylliskt det låter :) det är fan idylliskt så det kryllar av det. och bara för att jag vill så tänker jag lägga upp bild på chokladbollarna


jag har varit igång med kameran idag, så nu hoppas jag ni blir nöjda.
ikväll händer det inget speciellt eftersom jag ska upp hyffsat tidigt imorgon och sticka till klara hns land, så jag bloggar mer senare. pusshej/ ylvaaaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0