och grattis, din lotion ger dig cancer

fast inte riktigt så är det. men nu tror forskare att ftalater och paraben, som är mjukgörande ämnen i smink och hud produkter,  är hormonstörande. detta kan då vara anledningen till att flickor utvecklas tidigare nu än förut. nu kanske alla tänker "vad bra då får jag större bröst tidigare". visst visst, men tidig utveckling av bröst kan lättare leda till bröstcancer. jippi! det får man veta nu, men som tur är har min mamma alltid sagt att jag ska köpa Body Shop produkter (haha). ftalater kunde man faktiskt bara hitta i deras deo, och Body Shop har nu ändrat på denna så att den är ftalaterfri :)
men nu ska ni inte börja oroa er, det är farligt att leva. allting är farligt. man kan hitta farliga ämnen i typ allting. hade bara lust att skriva om detta eftersom jag älskar Body Shop. haha, men nu ska jag och freja äta purjolökssoppa med knäckebröd, den blir man säkert steril av.
kramar/ yllet

min tjockiskatt
hon är bäst i världen


Kommentarer
Postat av: astrid<3

åh gulle katt!

2009-10-28 @ 22:36:24
Postat av: manda

bryr mej egentligen inte så mke om hur det går för mej med allt det där, men jag vet att HMs produkter inte är testade på djur! fett bra egentligen! krampårej

2009-10-29 @ 01:06:55
URL: http://mandamoon.blogg.se/
Postat av: jaaaaaag

om hm testade sitt smink på djur skulle jag få ryck !

pussokram

2009-10-29 @ 01:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0