tråkigt väder=leka med smink

jag ska juh då igentligen jobba på min bokrescension nu... men den kan vänta. jag har så tråkigt så jag sminkade mig även om jag inte ska träffa någon, men det är skoj att sminka sig så varför inte tänkte jag. det är ganska många som har frågat mig hur jag kan få de svarta sträcken över ögonen så raka och då tänkte jag att jag lika gärna kan visa det här. äh, har så tråkigt att jag visar hela sminkningsprocessen. hihi:


steg 1. en återfuktande dagkräm från oliv naturell.
jag tar den över hela ansiktet.


steg 2. en väldigt ljus foundation från body shop.
den passar inte riktigt min hudfärg. men det går ändå.


steg 3. nu har jag smetat ut foundationen men
jag nöjer mig inte där. jag ser fortfarande blek ut.


steg 4. så jag tar ett puder som är lite mörkare än
min hud, för på vintern blir man juh så blek.
när man tar puder ska man borsta borsten i
rörelser som följer hur ansiktsdragen går.
om man gör så blir det natuligare.
nu är jag klar med huden och vi går över till ögonen.


steg 5. inenn jag börjar med eyelinern tar jag
en vit ögonskugga på ögonlocket och även
ända upp till ögonbrynet. det är såklart ingen
stark vit färg utan jag tar den bara för att få
bort de blanka partierna.


steg 6. det handlar om att ta det långsamt och dutta
med eyelinern. och det är många som har trott att jag
använder kajal till detta, men när man använder kajal
på ögonlocket blir det smetigt väldigt snabbt och det
blir tjockare streck. snyggare med eyeliner, eligt mig.
ett litet tips: om det blir lite för tjockt eller lite klumpigt,
ta då en tops med lite tvål på och dra försiktigt bort den
överflödiga eyelinern. det blir garanterat snyggt.


steg 7. du måste också kolla med öppet öga
då och då medan du tar på eyelinern.
detta på grund av att du inte går och blundar
hela dagarna, och du måste juh då veta hur det
ser ut när du har öppna ögon.


steg 8. sen kommer då maskaran. jag tar först
maybelline colossal volum express. den är en bra
första-maskara. och tänk på att ta ända inifrån rötterna
på fransarna. annars ser det slarvigt och inte
naturligt ut. sen lämnar jag maskaran till att torka lite,
och under tiden fyller jag i mina ögonbryn med
en ögonbrynspenna från HM. jag tänker inte visa
någon förstorad bild på mina ögonbryn
eftersom jag för ett tag sedan råkade noppra                                                                                    bort hälften av dem. hahah.


steg 9. när maskaran nu har torkat tar tar du
en tandpetare och särar på klumpiga ögonfransar
(om det behövs alltså). sen böjer jag ögonfransarna
(VARNING) med en ögonfransböjare från HM.
det är varning på detta eftersom man igentligen
inte ska böja ögonfransarna efter att man har
tagit maskara. då kan nämligen fransarna ramla
av. men jag har behandlat mina fransar på det här
sättet under en period nu och mina fransar har
inte tagit någon särskild skada. men detta gör
du alltså på egen risk. sen iallafall så tar jag
min andra-maskara som är loreal paris voluminous 4x.
andra-maskaran använder jag för att ge fransarna
fyllighet.


steg 10. nu är ögenon klara och jag tar bara ett
genomsknligt läppbalsam från body shop på läpparna
för att vårda dem.
det sista jag gör är att ta lite vax i håret.
när man har så kort hår som jag så lägger sig håret
platt framåt och det är inte snyggt. därför är det ett
måste med vax.


ja, nu var det klart då. hoppas att ni lärde er något nytt. förmodligen inte eftersom jag tog gruderna.. men ändå.
kramar/ yllet



Kommentarer
Postat av: alicia

kolla min nya blogg :D

btw: söta blider <3

2009-11-22 @ 20:32:19
URL: http://aesd.blogg.se/
Postat av: lizaaaaaaaa

men fan va söt du ääääär

2009-11-23 @ 19:49:21
URL: http://lizaffs.blogg.se/
Postat av: tea

å vad himla söt

2009-11-26 @ 20:22:10
Postat av: tttttara

taaaaaaaaaaaaaaack hiha:P

2009-11-27 @ 17:17:52
Postat av: Doris

Oj, du kan de där med sminkning du!

väldigt söt är du också!

2010-01-11 @ 18:16:53
URL: http://www.tofflor.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0